(Mk 10, 2-16) Što Bog združi, čovjek neka ne rastavlja!
U ono vrijeme: Pristupe farizeji k Isusu pa ga upitaše:
»Je li mužu dopušteno otpustiti ženu?« On im odgovori: »Što vam zapovjedi Mojsije?« Oni rekoše: »Mojsije je dopustio napisati otpusno pismo i – otpustiti.« A Isus će im: »Zbog okorjelosti srca vašega napisa vam on tu zapovijed. Od početka stvorenja muško i žensko stvori ih. Stoga će čovjek ostaviti oca i majku da prione uza svoju ženu; i dvoje njih bit će jedno tijelo. Tako više nisu dvoje, nego jedno tijelo. Što dakle Bog združi, čovjek neka ne rastavlja!«
U kući su ga učenici ponovno o tome ispitivali. I reče im: »Tko otpusti svoju ženu pa se oženi drugom, čini prema prvoj preljub. I ako žena napusti svoga muža pa se uda za drugoga, čini preljub.«
Donosili mu dječicu da ih se dotakne, a učenici im branili. Opazivši to, Isus se ozlovolji i reče im: »Pustite dječicu neka dolaze k meni; ne priječite im jer takvih je kraljevstvo Božje! Zaista, kažem vam, tko ne primi kraljevstva Božjega kao dijete, ne, u nj neće ući.« Nato ih zagrli pa ih blagoslivljaše polažući na njih ruke.
Komentar evanđelja
Za evanđelje imamo Isusov odgovor farizejima o nerastavljivosti braka. Kod Mateja farizeji pitaju, “da li je dopušteno otpustiti ženu s kojega god razloga” (Mt 19, 3), kod Marka samo “je li mužu dopušteno otpustiti ženu”. Obje verzije pitanja odražavaju povijesnu sredinu Židova Palestine.
Teolozi su se dijelili u dvije “škole” ili struje: jedni su dopuštali rastavu samo iz najtežeg razloga, a to je brakolomstvo, a drugi iz bilo kojeg razloga. Isus se trebao javno izjasniti kojoj se “školi” priklanja. Markova verzija više odražava povijesnu sredinu kršćanske zajednice kojoj je prvotno bilo namijenjeno ovo evanđelje.
Dok u Matejevoj verziji Isus zabranjuje “samo” muževima otpuštati žene i ponovno sklapati brak, kod Marka postoji i dodatni dio zabrane: “I ako žena napusti svoga muža pa se uda za drugoga, čini preljub” (r. 12). U samom Rimu i u poganskim sredinama rimske države državni zakon dopuštao je pravo na rastavu ne samo muževima nego i ženama. Kod Židova Palestine žena nije imala mogućnost napustiti muža svojom voljom: roditelji ili braća nisu je smjeli primiti u obitelj iz koje se udala.
Pravo na rastavu imao je samo muž. Marko želi prilagoditi Isusovu odredbu kršćanskoj zajednici u sredini gdje državni zakon i ženama dopušta rastavu. Zato “stavlja Isusu u usta” i dio izreke o nerastavljivosti braka za žene. Slušajući ove nedjelje Isusovu odredbu o braku vjernika molimo za sve osobe u braku, jer od zdravih brakova ovisi dobro Crkve i države.
Obavijesti i najave
ŽUPNI VJERONAUK
Raspored župnog vjeronauka Prvi i drugi razred – Četvrtak u 9:30 i 16.15 sati. Treći razred – Utorak u 11 i 16:30 sati Četvrti razred – Subota u 11 sati Peti i šesti razred – Subota u 10.30 sati Sedmi i osmi razred – Subota u 10:30 sati Prvi srednje (PREDKRIZMANICI) – Ponedjeljak u 11 i 16:30 sati Drugi srednje (KRIZMANICI) – Ponedjeljak u 20.30 sati
ZBOR MLADIH SVETI IVAN PAVAO II i ŽUPNI MJEŠOVITI ZBOR
Naši zborovi primaju svoje nove članove. Svi zainteresirani mogu se javiti u sakristiju ili izravno voditeljima nakon mise u 9:30 i 19 sati.
LISTOPADSKA POBOŽNOST
Danas počinjemo listopadsku pobožnost stoga Vas potičemo dragi vjernici već sada na pobožnost svete krunice. Izdvojite malo vremena ili u 18.20 u crkvi ili u svojim obiteljima barem deseticu na čast Blažene Djevice Marije.
ŽUPNI VJERONAUK
Pozivamo roditelje da upišu svoju djecu na župnu katehezu za sve razrede. Poveznica (qr) za prijavu je u listiću i na društvenim mrežama.
MINISTRANTI I DJEČIJI ZBOR
U iduću subotu nastavljamo s ministrantskim susretima u 9:30 sati i probama dječjeg zbora u 16 sati. Pozivamo nove ministrante i zainteresirane za dječji zbor da nam se priključe.
EUHARISTIJSKO KLANJANJE
Klanjanje za mlade je u četvrtak u 21 sat dok je u petak redovito župno Euharistijsko klanjanje odmah nakon večernje svete mise.